Kjøpsvilkår

1. Generelle opplysniger

Scandiroom.no er levert av Scandiroom, organisasjonsnummer Org.nr. NO 914 524 164.

Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

Kontakt informasjon
Telefonnummer: 90288496
E-post adresse: post@scandiroom.no
Juridisk adresse: Per Krohgs vei 4c, 1056 Oslo

 

2. Priser

Alle priser vises i norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.

3. Betaling

I nettbutikken vår kan du velge å betale med kort, Vipps, faktura, delbetaling eller gavekort.

 

Kort

Du kan velge å betale med VISA, VISA Electron, Mastercard eller Mestro. Beløpet reserveres ved bestilling, pengene trekkes først når bestillingen din er pakket og sendt.

Betalingen blir behandlet av Bambora som er en sikker og trygg betalingspartner for alle disse korttypene. Alle sider er sikkret med SSL-sertifikat og alle kortdetaljer er kryptert, slik at det ikke er mulig for noen å lese kortnummer, navn eller adresse.

 

Faktura / Delbetaling

I samarbeid med Klarna tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank.

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt i kassen. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller kontakte Collector Bank for å dele opp betalingen.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel.

Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank, og informasjonen vil ikke bli lagret hos smartshop.no. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

Vær oppmerksom på at du mottar fakturaen på e-post, det er derfor svært viktig at du taster inn riktig e-postadresse. Det er lurt å sjekke innboksen etter at kjøpet er gjennomført, for å se om du har mottatt en ordrebekreftelse. Har du mottatt ordrebekreftelsen, kan du være trygg på at du har tastet riktig e-postadresse. Ta kontakt med vår kundeservice dersom du ikke har fått ordrebekreftelsen på e-post. 

For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

 

Kjøp nå - betal senere

Vilkårene for “Betal senere” gjelder når du kjøper varer, billetter eller tjenester, og velger å betale senere. 

Når du velger å betale senere, tilbyr vi deg å betale innen 30 dager fra forsendelsen av dine varer eller billetter, eller datoen for bestilte tjenester. Klarna Bank AB ("Klarna") vil overta betalingskravet fra butikken, men butikkens kjøpsvilkår vil fortsatt være gjeldende. Klarna vil sende deg betalingsinstruksjoner, slik at du kan betale direkte til Klarna. For kontaktopplysninger og mer informasjon, kan du gå til klarna.no

Kostnader og avgifter 

Dersom betalingen ikke registreres innen satt forfallsdato, vil det tilkomme et purregebyr på 35 NOK. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

Kredittsjekk og behandling av personopplysninger 

Hvis du velger å betale senere vil Klarna vurdere din kredittverdighet, og du vil da motta en e-post om dette. Klarna behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen og for ytterligere årsaker spesifisert i vår Personvernerklæring. Personvernerklæringen kan du finne her eller på vår hjemmeside, og ved å bruke Klarnas tjenester bekrefter du at du har lest denne erklæringen. Vi behandler dine personopplysninger for å blant annet utføre identifisering, kundeanalyse, kredittbedømminger, markedsføring og bedriftsutvikling. Vi kan også overføre dine personopplysninger til utvalgte partnere (slik som kredittopplysningsbyråer) som kan være etablerte utenfor EU/EØS. Du finner mer informasjon om vår deling av dine personopplysninger, dine rettigheter i forhold til dette, hvordan du kan kontakte oss dersom du har spørsmål eller hvilke myndigheter du kan kontakte angående klager i vår Personvernerklæring.

Tildeling og overføring

Du får ikke tildele eller overføre rettigheter eller forpliktelser du har under disse vilkårene. Til den grad hvor det ikke allerede er lovpålagt, kan Klarna, når som helst, tildele eller overføre disse vilkårene eller enhver rettighet og/eller forpliktelse under disse vilkårene, gitt at tildelingen eller overføringen ikke er til skade for deg, og ikke endrer dine rettigheter eller forpliktelser under disse vilkårene.

 

 

Vipps

Betalingen blir behandlet av OnPay som er en sikker elektronisk betalingspartner. Betalingssiden er sikret med SSL og alle detaljer er kryptert.

 

Gavekort

Har du et gavekort fra Scandiroom kan du benytte deg av dette ved å taste inn koden i feltet "Rabattkode / Gavekort" handlekurven og deretter trykke på "Oppdater". Du kan nå se at gavekortet blir tilføjet i bestillingsoversikten og totalbeløpet forandrer seg.

 

3.1 Avgifter & gebyrer

Det er ikke noen avgifter eller gebyrer knyttet til betaling med kort eller Vipps.

Ved faktura eller delbetaling tilkommer en fakturaavgift. Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

4. Frakt

En fraktpris på 79-99 NOK vil bli lagt til alle bestillinger.

4.1 Leveringsmetoder

Vi leverer varene med Bring og Postnord.

Du kan velge mellom pakke i postakke/pose på døra hos Bring eller Postnord Pick-Up Point. Du kan selv bestemme hvor du ønsker å plukke opp pakken din Postnord Pick-Up Point) ved å angi postnumret ditt under "Kundeinformasjon".

4.2 Leveranser

Ordrer sendes vanligvis i løpet av 1 - 3 dager. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling.

 

4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via [Link eller epost] for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

5. Angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Angreretten utløper etter 14 dager fra den dag du har mottatt varen. Hvis du har bestilt flere produkter, men de leveres hver for seg, utløper angreretten fra den dag du mottar den siste varen.

Fristen innebærer at du har 14 dager fra den dagen du mottar varen, til å informere oss om at du angrer på kjøpet ditt. 

Du kan sende en e-post til post@scandiroom.no og fylle ut angreskjemaet.

Du kan ikke angre kjøpet ditt ved å nekte å ta imot/hente ut pakken din uten å gi oss beskjed.

Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

 

Returnere det du har handlet, må du selv betale porto for retur. Pakken må være hos butikken innen 14 dager etter du mottok denne.

Skjema legges sammen med varen når du pakker den. Du skal pakke varen forsvarlig, i samme emballasje som du har mottatt den i. 

 

5.1 Delvis returnering

Det er mulig å kun returnere deler av en ordre.

Returnere det du har handlet, må du selv betale porto for retur. Pakken må være hos butikken innen 14 dager etter du mottok denne. Ta kontakt med butikken for nærmere avtale. Skjema legges sammen med varen når du pakker den. Du skal pakke varen forsvarlig, i samme emballasje som du har mottatt den i. 

Vær oppmerksom på at vi ikke tilbakebetaler fraktkostnader knyttet til delvis returnering.

 

6. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende kravdirekte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev)

 

7. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.